Ekonomi

Aksuvital, TÜBİTAK destekli projelerle 93 ülkeye ihracat yapıyor

Aksuvital’den yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Aksu, son yıllarda ilaç endüstrisindeki aşırı sentezleme ve gıda ürünlerindeki genetik bozulmanın tüketicileri doğal ürün kullanmaya yönelttiğini belirtti.

Kovid-19 salgınının bu ilgiyi artırdığını belirten Aksu, gıda takviyelerine olan ilginin de arttığını vurguladı.

Türkiye’nin bu alanda çok başarılı projelere imza attığını ve hayata geçirdiği projelerle yakaladığı üretim kabiliyeti açısından dünyada sayılı ülkeler arasına girdiğini kaydeden Aksu, “Gıda takviyesi pazarı bu noktaya gelmişken, iç pazarda son yıllarda artan ilgi ve sektörümüzün çabaları sayesinde 200 milyon dolarlık bir büyüklüğe sahip olan bu rakam, küresel anlamda kullanılan terimlerle 180 milyar dolara yaklaştı.

Tüketicilerin beslenme desteğine ilgi gösterdiğine işaret eden Aksu, şubesinde 34 yıldır faaliyet gösteren ve 9 bin metrekareyi aşkın üretim alanına sahip olan Aksuvital’in 400 eserle pazar lideri olduğunu belirterek, arı sütü, propolis, polen ve ham bal ürünlerini Türkiye pazarına ilk kez sundular.

Apiterapi, fitoterapi ve aromaterapi alanında özgün eserler üreterek alanında öncü olmaya devam ettiklerini anlatan Aksu, çalışmalarını bal, salça, öğütme, pekmez, katkı maddesi gibi birçok kümede müşterilerine sunduklarını ifade etti. gıda, aroma, bitki çayı, sirke ve aromalı su.

“TÜBİTAK ve KOSGEB ile katma değeri yüksek ürünler geliştirdik”

Aksuvital Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Aksu, Türkiye’de bu alanda çok ileride olduklarını belirterek, şunları söyledi:

“Besin takviyeleri geliştirme ve üretme konusunda Türkiye’de kendi Ar-Ge’sini kuran ilk firmayız. Bölgemizde üretimin ortasında olmamıza rağmen bu alandaki kabiliyetimizi artırmak ve daha fazla eser üretmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda son yıllarda TÜBİTAK ve KOSGEB ile değerli çalışmalara imza attık, “Birliklere imza atarak katma değeri yüksek işler geliştirdik. Üniversitelerle yoğun bir işbirliği içindeyiz. Ege Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Düzce Üniversitesi ve Bezmialem Vakıf Üniversitesi ile ortak Ar-Ge projeleri yürütüyoruz. Yaptığımız işler sayesinde ürettiğimiz eserleri 5 kıtada 93 ülkeye ihraç ediyoruz.”

Sektörde yeni ürünler üretebilmek ve daha fazla ihracat yapabilmek için olduğunu anlatan Aksu, bunun zorluklarına dikkat çekti.

Katma değeri yüksek ürünler arasında yer alan gıda takviyelerinin ihracat başına düşen kilogram değerinin teknolojik ürünlerle eşdeğer olduğunu vurgulayan Aksu, “Bu nedenle branşın özellikle ihracat açısından desteklenmesi gerekiyor. Biz de devam ediyoruz. TÜBİTAK, KOSGEB ve üniversitelerle bu alanda iş birliği yaparak yeni yatırımlar yaparak ülkemize yeni yatırımlar kazandırıyoruz.İhracat yaptığımız ülke sayısını ve katma değeri artıracağız.” açıklama yaptı.

Türkiye’de en çok ne tüketiliyor?

Aksu, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en çok balık yağı ve multivitamin takviyesinin tüketildiğini, bu konuda yerli ürünlerin daha çok tercih edildiğini bildirdi.

Balık yağı ve multivitamin ürünleri ihracatının sürekli arttığına işaret eden Aksu, şu bilgileri verdi:

“Geçen yıl 3,5 milyon dolar ihracat yaptık. 200’den fazla firmaya yaptığımız fason üretim, Türkiye’nin bu alandaki kalite gücünü göstermesi açısından son derece değerli. Bugün Aksuvital Kümelenme, GMP-GIDA, GMP-KOZMETİK ve GMP-İLAÇ olarak; ABD, Fransa, İngiltere, Çin, Almanya, Arabistan, Azerbaycan ve Rusya gibi ülkelerin market ve eczanelerinde çalışmalarımızı görmekten gurur duyuyoruz.”

saraykoy-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu